Op donderdag 3 oktober werd het jaarlijkse wetenschapsfestival van Tilburg University weer georganiseerd. Het thema van dit jaar was ‘verleidingen’. Kweek Communicatie organiseerde ook dit jaar weer een drukbezochte workshop!

Kweek Communicatie speelde op een professionele manier in op het thema ‘verleidingen’. In samenwerking met Stephanie Kruythof organiseerde Kweek Communicatie een workshop waarin aanwezige studenten meer leerden over hoe zij een potentiële werkgever tijdens een sollicitatiegesprek kunnen verleiden met hun talenten. Hiervoor is het van belang dat je jezelf kent en je je bewust bent van je eigen talenten, kansen, zwaktes en bedreigingen. Pas wanneer je hier zelf inzicht in hebt dan kun je deze inzetten om jezelf zo verleidelijk mogelijk te positioneren op de arbeidsmarkt.

Om die reden kregen studenten de opdracht om, na de nodige uitleg door Stephanie, een SWOT-analyse over zichzelf te maken. Dit zorgde bij de aanwezige studenten voor veel nieuwe nuttige inzichten!

Stephanie sloot de avond af met het geven van handige do’s en don’ts bij het voeren van sollicitatiegesprekken. Wist je bijvoorbeeld dat je sollicitatiegesprek in feite al begint bij de eerste stap die je binnen zet bij een bedrijf? Zij gaf daarom als tip om er ook aan te denken een goede eerste indruk achter te laten bij de receptioniste, schoonmakers en andere medewerkers.   

Het was een leerzame avond die vele studenten aan het denken heeft gezet. Via deze weg willen we Stephanie Kruythof nogmaals bedanken voor haar inzet, eerlijkheid en het delen van een aantal van haar persoonlijke ervaringen.